Заклад дошкільної освіти (ясла-садок комбінованого типу) «Сонечко» Визирської сільської ради
.

Освітня програма

                                                                                                          

                                                                                                                                                                              ЗАТВЕРДЖУЮ

                                                                                                                                                                         Директор ЗДО «Сонечко»

                                                                                                                                 ____ Тетяна КАРНАУШЕНКО 

                                                                                  «01» вересня 2023 р.

                                                                                          ПОГОДЖЕНО

                                                                                        Протокол засідання

                                                                                        педагогічної ради

                                                                                        від 31.08.2023 № 1 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

 закладу дошкільної світи

(ясла-садок комбінованого типу) «сонечко»

Визирської сільської ради

на 2023/2024 навчальний рік

с. Першотравневе

Освітню програму схвалено рішенням засідання педагогічної ради закладу (протокол №1 від 31.08.2023 року) та затверджено наказом  директора закладу № 91- ОД від 01.09.2023 року.

Зміст

Вступ…………………………………………………………………………....3-8

Розділ І. Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання………………………………………………………………………..9-16

Розділ ІІ. Форми організації освітнього процесу……………………….…17-21

Розділ ІІІ. Система внутрішнього забезпечення якості освіти…………...22-25

Розділ ІV.  Програмно – методичне забезпечення освітньої програми….26-31

Вступ

Загальні відомості  про заклад дошкільної освіти

(ясла – садок комбінованого типу) «Сонечко»

Повна назва закладу

Заклад дошкільної освіти (ясла - садок комбінованого типу) «Сонечко» Визирської  сільської ради

Код ЄДРПОУ

26506932

Юридична адреса закладу

67541, Україна, Одеська область, Одеський район, село Першотравневе, вулиця Учительська, будинок № 1

Електронна адреса

zdo_sonechko22@ukr.net

Адреса сайту

http://pershotravneve-sonechko.dytsadok.org.ua/contacts/

Прізвище, ім’я, по батькові директора закладу

Карнаушенко Тетяна Михайлівна

Дата заснування закладу

1977

Проектна потужність

 

280

Площа загальної ділянки

1,446 кв.м

Площа будівлі

1670.1 кв.м.

Списковий склад дітей

145

Кількість груп

8 груп:

1 група дітей раннього віку «Бджілка»(з інклюзивною формою навчання),

2 групи дітей молодшого дошкільного віку «Ягідка» (з інклюзивною формою навчання), «Капітошка»,

2 групи дітей середнього дошкільного віку «Калинка» (з інклюзивною формою навчання), «Барвінок»,

3 групи старшого дошкільного віку «Ромашка» (з інклюзивною формою навчання), «Віночок» (з інклюзивною формою навчання), «Дзвіночки» (з інклюзивною формою навчання).

Мова навчання

Українська

Режим роботи закладу

 

Режим роботи закладу: 7.30 – 18.00

Вихідні дні: субота, неділя

Години прийому директора

Вівторок, четвер з 8.00-16.00

 

Кількість педагогічних працівників

Педагогічний колектив налічує  14 педагогів, з них  1 директор, 1 вихователь-методист, 8 вихователів, 1 музичний керівник, 1 практичний психолог, 2 асистенти вихователя.

Директор: Карнаушенко Т.М., освіта вища, педагогічний стаж 40 років.

Вихователь-методист: Будігай А.В., освіта вища, педагогічний стаж 12 років.

Мета і завдання освітньої програми:

  • забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в ЗДО;
  • створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;
  • забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;
  • створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;
  • турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток  кожної дитини;
  • максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;
  • творча організація (креативність) освітнього процесу;
  • варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;
  • забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;
  • єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;
  • забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;
  • організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;
  • забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;
  • корекційно-розвивальна робота, що забезпечує своєчасну спеціалізовану допомогу в освоєнні змісту навчання і корекцію вад дітей в умовах закладу дошкільної освіти;
  • підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.

    Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти (ясла-садок комбінованого типу) «Сонечко» Визирської сільської ради працюватиме над науково-методичною проблемною темою «Постійне підвищення рівня професійної майстерності і інноваційної культури кожного педагога, формування цілісної, національно свідомої, творчої, життєво компетентної особистості в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти».

 Пріоритетні завдання на 2023/2024 навчальний рік:

1.Формувати активну життєву позицію щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей.

 2. Продовжити роботу з формування в дітей стилю повсякденного життя, що    відповідає потребам сталого розвитку людства,  шляхом створення розвивального середовища, впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик.                                   

3. Формувати основи патріотичного виховання дітей під час різних видів діяльності.

 4. Вдосконалювати педагогічну взаємодію  з дітьми, зокрема  з дітьми з ООП.

 5. Формувати мовленнєву компетентність дошкільників через застосування інноваційних методів.

Основні напрямки методичної роботи в закладі на 2023/2024 н.р.:

  1. Сприяти реалізації завдань Закону України «Про дошкільну освіту» та нормативно-правових документів про методичну роботу в дошкільному навчальному закладі шляхом вивчення, узагальнення та впровадження в практику діяльності педагогів надбань науки, педагогічних технологій, творчого підходу до розв’язання професійних проблем з педагогічними кадрами.
  2. Формувати інформаційно-комунікативну компетентність педагогів, як необхідної умови успішності професійної діяльності.
  3.  Створити умови для реалізації педагогіки партнерства – плідної співпраці з дітьми та батьками на засадах взаємної довіри й поваги.
  4.  Покращувати рівень сформованої життєвої компетентності дитини шляхом використання сучасних інформаційних технологій, впровадження інноваційних технологій та педагогічних ідей в освітній процес.

Педагоги ЗДО забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.

Нормативно-правове забезпечення діяльності ЗДО

Освітня діяльність у закладі дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році буде організована відповідно до:

- Закону України «Про освіту»;

- Закону України «Про дошкільну освіту»;

 - Закону України «Про охорону дитинства»;

- Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 р. №305;

- Базовий компонент дошкільної освіти в Україні (нова редакція);

- Статуту закладу;

 - Конвенції про права дитини;

- Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 р. №234);

- Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015 р. №446;

- Листа МОН від 03.07.2009 р. №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»;

- Листа МОН від 09.08.2021  № 1/9-404 «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі  закладів освіти у 2023/2024 навчальному році»;

- Постанова КМУ України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»

- Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (Додаток до листа МОН від 14.02. 2019 № 1/11-1491);

- розпорядчих документів Визирської сільської ради;

- наказів  відділу освіти, молоді та спорту Визирської сільської ради;

- інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

РОЗДІЛ  І.

Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти

    Освітній процес у закладі дошкільної освіти  «Сонечко» здійснюється відповідно до програмно-методичного забезпечення та є єдиним комплексом освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними  програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

    Освітній процес здійснюється за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

    Зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти забезпечується через освітню програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 06.12.2021 № 22.1/12-Г-751).

Інваріантна складова також реалізується через парціальні програми:

- парціальна програма « Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» : навч.-метод. посіб. для дошкільних навч. закладів / Н. Гавриш, О. Саприкіна, О. По- метун; за заг. ред. О. Пометун. – Д.: «ЛІРА», 2014. – 120 с.

- парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» (О. Каплуновська, Ірина Кичата, Юлія Палець за науковою редакцією О.Д.Райпольської / Тернопіль «Мандрівець» 2016 рік;

 - парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років  «Про себе треба знати, про себе треба дбати» / Л.В.Лохвицька. – Тернопіль: Мандрівець, 2014 .- 120 с.

- парціальна  програма формування культури інженерного мислення в дошкільників «STREAM-освіта», або «Стежинка у Всесвіт» (К. Крутій) видавництво ЛІПС,2019 рік

- парціальна програма « Програма художньо – естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку «Радість творчості», Р.М. Борщ, Д.В. Самойлик, Тернопіль: Мандрівець, 2013 рік.

    Організація освітнього процесу у спеціальних та інклюзивних групах здійснюється за освітніми програмами для роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби (відповідно до нозології), рекомендовані Міністерством освіти і науки України: Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт», авт. Скрипник Т.В. (Лист МОНУ від 04.04.2013 №1/11- 6544).

    Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується через  інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності.

    Мова навчання та виховання дітей українська.

У 2023/2024 навчальному році у ЗДО «Сонечко» функціонуватимуть такі групи:

І молодша група інклюзивна №1 «Бджілка», ІІ молодша група інклюзивна №2 «Ягідка», ІІ молодша група №3 «Капітошка, середня група №4 «Барвінок», середня група інклюзивна №5 «Калинка», старша група інклюзивна №6 «Віночок», старша група інклюзивна №7 «Ромашка», старша група інклюзивна №8 «Дзвіночки».

Графік роботи груп ЗДО «Сонечко» на 2023/2024 н.р.

Назва групи

Вихователь

Години роботи

1.

«Бджілка» І молодша група

(інклюзивна)

Михальченко Л.І.

Понеділок –п’ятниця

8.00-11.00

2.

«Ягідка» ІІ молодша група

(інклюзивна)

Колесник В.В.

 

 

Понеділок-п’ятниця

11.00-13.00

3.

«Капітошка» ІІ молодша група

Карпенко Н.А.

4.

«Барвінок» середня група

 

Новіткевич К.В.

Понеділок-п’ятниця

 11.00-13.00

5.

«Калинка» середня група

(інклюзивна)

Данелишена Н.А.

6.

«Віночок» старша група

(інклюзивна)

Пінонік А.О.

Понеділок-п’ятниця

 

8.00-11.00

7

«Ромашка» старша група

(інклюзивна)

Головко Л.В.

8

«Дзвіночки» старша група

(інклюзивна)

Волошина В.І.

 

Режим дня молодшої групи №1«Бджілка» на 2023/2024 н.р.

7.40-8.00

Прийом дітей, огляд

8.00-8.05

Ранкова гімнастика

8.05-8.15

Гігієнічні процедури

8.15-8.25

Ранкове коло

8.25-8.30

Підготовка до заняття

8.30-8.40

І заняття

8.50-9.00

ІІ заняття

9.00-9.10

Гігієнічні процедури

9.10-11.00

Прогулянка, спостереження, рухливі ігри, самостійна діяльність дітей, індивідуальна робота, повернення додому

 

 

Режим дня ІІ молодших груп №2 «Ягідка», №3 «Капітошка» на 2023/2024 н.р.

11.00-11.20

Прийом дітей, огляд, ранкове коло

11.20-11.35

І заняття

11.45-12.00

ІІ заняття

12.10-12.25

ІІІ заняття

12.25-13.00

Прогулянка, спостереження, рухливі ігри, самостійна діяльність дітей, індивідуальна робота, повернення додому

 

Режим дня середніх інклюзивних груп №4 «Барвінок», №5 «Калинка» на 2023/2024 н.р.

11.00-11.20

Прийом дітей, огляд, ранкове коло

11.20-11.40

І заняття

11.50-12.10

ІІ заняття

12.20-12.40

ІІІ заняття

12.40-13.00

Прогулянка, спостереження, рухливі ігри, самостійна діяльність дітей, повернення додому

 

Режим дня старших інклюзивних груп №6 «Віночок»,  №7 «Ромашка», №8 «Дзвіночки» на 2023/2024 н.р.

07.40-8.15

Прийом дітей, огляд, спілкування, рухливі ігри

8.15-8.30

Ранкова гімнастика

8.30-8.40

Гігієнічні процедури

8.40-9.00

Ранкове коло, підготовка до заняття

9.00-9.25

І заняття

9.35-10.00

ІІ заняття

10.10-10.35

ІІІ заняття

10.35-11.00

Прогулянка, спостереження, рухливі ігри, самостійна діяльність дітей, індивідуальна робота, повернення додому

    З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 р. № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності», листа МОН України від 27.07.2022 р. №1/8504-22 «Про окремі  питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році» загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:

    Розподіл групових фронтальних занять на тиждень за програмою «Українське дошкілля», рекомендованою МОН України від 09.11.2015 р. № 1/11–16163,

Види діяльності

Кількість занять на тиждень за віковими групами

І молодша

ІІ молодша

Середня

Старша

Сенсорний розвиток

1

-

-

-

Логіко-математичний розвиток

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

        2

2

3

3

Здоров’я та фізичний розвиток

2

2

2

2

Музичний розвиток

2

2

2

2

Ознайомлення з навколишнім

1

2

2

2

Образотворча діяльність

2

2

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

10

11

13

14

 

Завдання оздоровчого періоду з 1 червня по 31 серпня:

  • Формування високої опірності організму дітей різним захворюванням.
  •  Створення умов, що забезпечують охорону життя і здоров'я дітей.
  •  Виховання стійкого інтересу дитини до активної рухової діяльності.
  •  Закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань.
  •  Забезпечення позитивного емоційного стану дитини.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

    Очікуваними результатами освітнього процесу є набуття компетентностей, що визначені за усіма освітніми напрямами Базового компонента та комплексними і парціальними програмами, за якими здійснюється освітній процес.

    Набуття різних видів компетентностей дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій-провідній для дітей дошкільного віку);  руховій;  природничій; предметній; образотворчій; музичній; театральній; літературній; сенсорно-пізнавальній; мовленнєвій; трудовій і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. На кінець навчального року формується модель випускника кожної групи.

    Рівень сформованості компетентностей різних вікових груп з’ясовується у процесі здійснення моніторингу рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми раннього та дошкільного віку, отримання антропометричних даних та встановлення рівня нервово-психічного розвитку дітей раннього віку в процесі спостереження за життєдіяльністю дітей.

 

Модель випускника закладу дошкільної освіти

• Сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;

• сформований позитивний образ «Я», створена база особистісної культури дитини;

• сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка;

• сформовані навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим;

• сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;

• сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;

• розвинута емоційно-ціннісна відповідальність екологічного ставлення до природного довкілля, сформовані навички дотримання правил природокористування;

• сформована готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;

• сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва;

• розвинуті творчі здібності;

• сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;

• сформовані навички культури споживання;

• розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;

• сформоване вміння будувати дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами;

• сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу.

• сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;

• розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне мислення;

• сформований інтерес до пошуково-дослідницької діяльності;

• сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;

• сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях;

• сформована культура мовлення та спілкування;

• засвоєні навички володіння елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях.

• сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;

• сформовані організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками;

• спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра.

 

РОЗДІЛ ІІ.

Форми організації освітнього процесу

 

    Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма ЗДО визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

    Навчальні заняття у дошкільному навчальному закладі проводять у першій половині дня.

    Допустима тривалість заняття:

у молодших групах – 15 хв.,

у середніх групах – 20 хв.,    

у старших групах —  25 хв.

Тривалість перерв між заняттями – 10 хв.

     З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2023/2024 навчальному році педагогами закладу будуть проводитися різні форми організації освітнього процесу, у тому числі заняття різних типів. Для якісної організації освітнього процесу проводяться такі заняття (за типами):

  • фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);
  • групові (7-12 дітей);
  • індивідуально-групові (4-6 дітей);
  • індивідуальні (1-3 дитини).

    За дидактичними  цілями у всіх вікових групах організовуються такі види занять:

  • заняття із засвоєння дітьми нових знань;
  • заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;
  • контрольні заняття.

 

    За специфікою поєднання змісту та форм роботи в межах заняття проводяться такі заняття:

  • інтегровані;
  • комплексні.

    Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей.

   У ЗДО планування освітнього процесу здійснюється за режимними моментами та блочно-тематичним принципом, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.

    Блочно-тематичне планування освітнього процесу є одним із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції й сприяє кращому засвоєнню знань, умінь і практичних навичок дошкільників з відповідної теми, яка пропонується для вивчення і закріплення протягом одного-двох тижнів. Інтеграція – це шлях і спосіб формування у дітей цілісної картини світу.

    Тип заняття обирає та уточнює педагог (вихователь, музичний керівник, інструктор з фізкультури, вчитель-логопед та ін.) самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.

    Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Окрім занять, проводяться інші форми спеціально організованої освітньої діяльності:

  • ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.);
  • спостереження;
  • пошуково-дослідницька діяльність;
  • екскурсії;
  • театралізована діяльність;
  • трудова діяльність;
  • тощо.

    Крім спеціально організованої освітньої діяльності, передбачається самостійна діяльність дітей: ігрова, художня, фізична.

     Відповідно до програми розвитку «Українське дошкілля» в розклад занять включають такі розділи як музична діяльність, фізичний розвиток, дитина в соціумі, дитина у природному довкіллі, мовлення дитини, мовлення дитини (елементи грамоти, старша група), дитина в сенсорно-пізнавальному просторі, літературна діяльність, образотворча діяльність (малювання, ліплення, аплікація). Завдання освітніх напрямів Базового компоненту дошкільної освіти реалізуються в освітньо-виховній роботі впродовж дня (ранкові години, прогулянки, ІІ половина дня).

    Кожна вікова група складає орієнтовний розклад діяльності ІІ половини дня (включають: будівельно-конструктивні ігри, театралізовану діяльність, сюжетно рольові ігри, самостійно-художню діяльність, господарсько-побутову працю, музичні та фізкультурні розваги, конструювання, художню працю тощо).

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

  • ранкової гімнастики;
  • гімнастики пробудження;
  • занять фізичною культурою;
  • рухливих ігор та ігор спортивного характеру;
  • загартування;
  • фізкультурних хвилинок під час занять;
  • фізкультурних пауз між заняттями;
  • фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);
  • оздоровчих заходів.

Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться з раннього віку.

    У закладі дошкільної освіти функціонує шість інклюзивних груп. В освітній процес залучено 6 дітей з особливими освітніми потребами. Функціонування інклюзивних груп регулюється нормативно-законодавчими актами в галузі освіти України. Створено команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Забезпечено інформаційно-методичну підтримку організації педагогічного процесу, створене відповідне середовище, поповнено розвивальне (предметно-ігрове середовище) в групах. Проводиться корекційно-розвивальна робота спеціалістами (практичний психолог, вчитель-логопед).

    В інклюзивних групах команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами розробляє індивідуальну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда супроводу розробляє індивідуальну програму розвитку, за якою з дитиною з ООП проводяться корекційно-розвиткові заняття. Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП. Корекційно-розвиткові заняття згідно з індивідуальною програмою розвитку, проводяться педагогами ЗДО та (або) із залученням фахівців інклюзивно- ресурсного центру чи інших закладів освіти, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти за необхідними напрямами.

     Оцінювання рівня сформованості компетенцій дітей проводиться вихователями, за участі вихователя-методиста, практичного психолога, двічі на рік:

перше оцінювання – у жовтні, друге - у квітні.

    Діагностування проводиться за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Інструментарій для діагностування розроблено на основі методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» / за заг. ред. Т.В. Киричук, О.М. Кулик, Н.М. Шаповал. – Тернопіль: Мандрівець, 2016 р.

РОЗДІЛ ІІІ

Система внутрішнього забезпечення якості освіти

 

Теми контролю

Дата

Відповідальні

Форма проведення

Результат

1

Готовність груп до нового навчального року

 

Дотримання графіків роботи різними категоріями працівників

 

Контроль за санітарним станом  приміщень,  ігрових майданчиків.

 

 

Діагностика, моніторингове дослідження:

Моніторинг рівня розвитку дітей всіх вікових груп ЗДО на початок і кінець навчального року.

 

Діагностика професійної компетентності педагогів (до відома).

 

Звуковимова у дітей.

Вересень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жовтень

Квітень  

Директор,

Виховат.-методист

Вихователі дошкільних груп

Оператив.контроль

До наради

 

2.

Організація освітньої роботи з дітьми  та інклюзивних груп

 

Системність і рівень проведення спортивних свят  та розваг;

 

 Проведення профілактичних заходів  з попередження  дитячого травматизму на прогулянці;

Листопад

Вихователь - методист ,

директор,

сестра медична

Тематич. контроль

 

Тематич.

контроль

 

 

Оператив.

контроль

 

Довідка до педради

3.

Організація роботи з безпеки життєдіяльності.

 

Організація і проведення Тижня  права.

 

Підготовка закладу до проведення новорічних свят.

 

Медико – педагогічний контроль за проведенням ранкової гімнастики і занять з фізкультури

 

Грудень

Директор, вихов.-методист

 

 

 

 

 

 

сестра медична

Тематич. контроль

 

Оператив.

контроль

 

 

 

 

Вибірков.

контроль

Інформація

6

Стан організації роботи в закладі щодо підготовки старшого дошкільника як майбутнього учня НУШ.

Лютий

Директор, вихов.-методист

Темат. контроль

Довідка

7

Вивчення функціонування інклюзивних груп.

 

Стан виконання  ухвалених рішень педагогічною радою ;

 

Стан роботи з пріоритетних питань, визначених річним планом роботи

(до наради при директору)

 

 Обстеження рівня компетентності дітей щодо виконання вимог програми розвитку дітей дошкільного віку згідно вимог Базового компоненту, програм «Українське дошкілля»,

«Впевнений старт»

 

Дотримання  санітарно- гігієнічних вимог у ЗДО;

 

Дотримання правил техніки безпеки, ведення документації з безпеки життєдіяльності.

 

Якість роботи педагога Волошиної В.І.

 

січень

 

 

 

 

 

Директор,

Вихов.-методист,

практичн.

психолог

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Директор, вихователь-методист

Компл. контроль

 

Оператив.

контроль

 

 

 

 

 

 

 

Темат.

Контроль

 

 

 

 

 

 

Вибірков.

контроль

 

 

 

 

 

 

Персонал.

контроль

Довідка, наказ

8

Виконання режиму дня.

 

 

Створення умов для  організації  рухової активності дітей під час проведення музичних занять.

 

Стан формування культурно-  гігієнічних навичок у дітей молодших груп

 

Зміст та якість планування  роботи з соціального  виховання дошкільників в контексті освіти для сталого розвитку.

 

Підготовка та проведення розваги «Стрітення».

 

Стан корекційної роботи в інклюзивних групах дітей з вадами мовлення.

 

 

Лютий

Директор,

Вихователь-

методист

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний психолог

Оглядово-операт. контроль

 

Тематичн.

контроль

 

 

Оператив.

контроль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вибірков.

контроль

 

 

Довідка

9

Виконання Інструкції з організації харчування дітей у ЗДО

Разкварт.

Директор, методист

Огляд.-операт.

Довідка

11

Організація харчування в групах за системою ХАССП

 

Питання наступності ЗДО і школи.

 

Стан роботи із соціального розвитку дошкільнят

Цілісність, системність і послідовність планування і організації ігрової діяльності, спрямованої на розвиток соціально-моральних якостей дітей.

(Аналіз роботи вихователів)

 

Березень

Директор, виховат.-методист,

сестра медична

Оператив.

контроль

 

 

 

 

 

 

Тематичн.

контроль

Довідка

12

Стан дитячого травматизму  та нещасні  випадки у ЗДО за 3 квартал  поточного року.

 

Рівень сформованості знань, умінь, навичок у дітей за 2 півріччя

 

 

Стан ведення документації  педагогами груп.

 

Про результати атестації

Оформлення документації.

 

Контроль за дотриманням нових норм під час організації харчування дітей

 

 

Квітень

Директор, виховат.-методист

 

 

Практичн.

психолог

 

 

Директор,

виховат.-

методист

 

 

 

Директор,

група

ХАССП

Оператив

контроль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумк.

контроль

Інформація

Розділ ІV

 Програмно-методичне забезпечення освітньої програми

 

Назва групи

 


П.І.П.

вихователя

 

Назва програми

Реквізити програми

комплексна

парціальна

1 молодша

Група «Бджілка» з інклюзивною формою навчання

третій

рік життя

 

 

 

Михальченко Л.І.

 «Українське дошкілля»

 «Радість творчості»

Програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за заг.

Ред.О.В. Низковської. – 256 с.

Тернопіль

«Мандрівець», 2016.

 

«Програма художньо – естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку «Радість творчості», Р.М. Борщ,

Д.В. Самойлик, Тернопіль: Мандрівець, 2013 рік.

2 молодша

Група «Ягідка»

з інклюзив.

формою навчання

 

 

 

Колесник В.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Українське дошкілля»

 

«Про себе

треба знати,

ро себе треба дбати»

Програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за заг. Ред.О.В. Низковської. – 256 с.

Тернопіль

«Мандрівець», 2016.

 

Програма з

основ здоров’я

та безпеки

життєдіяльності дітей віком

від 3 до 6 років «Про себе треба знати, про себе треба дбати»/

Л.В.Лохвицька. – Тернопіль:

Мандрівець, 2014.

- 120 с.

2 молодша група «Капітошка»

 

 

 

 

Карпенко Н.А.

«Українське дошкілля»

«Україна – моя Батьківщина»

Програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за заг. Ред.О.В. Низковської. – 256 с.

Тернопіль

«Мандрівець», 2016.

 

«Україна – моя Батьківщина». Парціальна програма національно – патріотичного виховання дітей дошкільного віку О.М. Каплуновська, І. І. Кичата, Ю. М. Палець; -

Тернопіль: Мандрівець, 2016.

Середня група «Барвінок»

 

 

 

Новіткевич К.В.

 «Українське дошкілля»

«Дошкільнятам – освіта для

сталого розвитку»

Програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за заг. Ред.О.В. Низковської. – 256с. Тернопіль

«Мандрівець».

 

«Дошкільнятам – освіта для

Сталого розвитку»: навч.-метод. посіб. Для

дошкільних навч. закладів/

Н. Гавриш,

О. Саприкіна,

О. Пометун;

за заг. ред. О. Пометун. – Д.:

«ЛІРА», 2014. – 120 с.

Середня група

«Калинка»

з інклюзив.

формою навчання

 

 

 

 

 

 

Вихователь

Данелишена Н.А.

 «Українське дошкілля»

«Про себе

треба знати,

ро себе треба дбати»

Програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за заг. Ред.О.В. Низковської. – 256 с.

Тернопіль

«Мандрівець»,

2016.

 

Програма з

основ здоров’я

та безпеки

життєдіяльності дітей віком

від 3 до 6 років «Про себе треба знати, про себе треба дбати»/

Л.В.Лохвицька. – Тернопіль:

Мандрівець, 2014.

- 120 с.

Старша група

«Віночок»  з інклюзивною формою навчання

Пінонік А.Г.

«Українське дошкілля»

«Про себе треба знати, про себе треба дбати»

Програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за заг. Ред.О.В. Низковської. – 256 с.

Тернопіль

«Мандрівець»,

2016.

 

Програма з

основ здоров’я

та безпеки

життєдіяльності дітей віком

від 3 до 6 років «Про себе треба знати, про себе треба дбати»/

Л.В.Лохвицька. – Тернопіль:

Мандрівець, 2014.

- 120 с.

Старша група «Ромашка» з інклюзивною формою навчання

Головко Л.В.

«Українське дошкілля»

«Дошкільнятам – освіта для

сталого розвитку»

Програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за заг. Ред.О.В. Низковської. – 256 с.

Тернопіль

«Мандрівець»,

2016.

 

«Дошкільнятам – освіта для

Сталого розвитку»: навч.-метод. посіб. Для

дошкільних навч. закладів/

Н. Гавриш,

О. Саприкіна,

О. Пометун;

за заг. ред. О. Пометун. – Д.:

«ЛІРА», 2014. – 120 с.

Старша група «Дзвіночки» з інклюзивною формою навчання

Волошина В.І.

«Українське дошкілля»

«Україна – моя Батьківщина»

Програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля»/ О.І. Білан; за заг. Ред.О.В. Низковської. – 256 с.

Тернопіль

«Мандрівець»,

2016.

 

«Україна – моя Батьківщина». Парціальна програма національно – патріотичного виховання дітей дошкільного віку О.М. Каплуновська, І. І. Кичата, Ю. М. Палець; -

Тернопіль: Мандрівець, 2016.

Практичний психолог

Кононенко А.Г.

 

«Вчимося жити разом»

Парціальна програма з

розвитку соціальних навичок ефективної взаємодії

дітей від 4 до 6–7 років

«Вчимося жити разом». — К.: Видавництво «Алатон»,

2016. — 32 с.

Керівник музичний

Качур В.В.

«Українське дошкілля»

 «Дитяча хореографія»

 

 

 

 

 

 

 

Навчально-методичний посібник «Дитяча хореографія» А.С.Шевчук – Тернопіль: Мандрівець, 2016. – 288 с.

 

 

 

 

                                            

 

 

 

Логін: *

Пароль: *