Сторінка вчителя-логопеда
Портфоліо
вчителя-логопеда
Данелишеної Наталії Анатоліївни
https://drive.google.com/file/d/1KQ7Oz6gqFoOtZjbTcXFoOP_PgBV5ZN9k/view?usp=sharing
Першотравневий комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок комбінованого типу) «Сонечко» Візірської сільської ради
2020
Данелишена Наталія Анатоліївна
вчитель-логопед
Освіта: Південноукраїнський державний педагогічний университет ім. К.Д. Ушинського.
Спеціальність: «Дефектологія», «Логопедія».
Педагогічний стаж: 20 років
На посаді вчителя-логопеда: 10 років
«спеціаліст другої категорії»
Моє педагогічне кредо: «Справжній педагог повинен працювати на майбутнє»
В. Сухомлинський
Життєве кредо: «Любити. Розуміти, Допомагати.»
Педагогічне кредо: « Щоб мати право вчити інших, потрібно постійно вчитися самому.»
Девіз: « Навчання має бути цікавим!»
Тема над якою працювала : «Логоритміка як метод корекції мовних порушень у дітей дошкільного віку».
У своїй роботі здійснюю такі напрямки для подолання мовленнєвих порушень у дітей:
-Розвиваю артикуляційну моторику, формую основні артикуляційні уклади та підготовку органів артикуляції до подальшої корекції порушеної звуковимови;
-Розвиваю мовленнєве дихання, темп, ритм мовлення;
-Розвиваю фонематичні процеси;
-Здійснюю корекцію, автоматизацію, диференціацію звуків;
-Розвиваю зв’язне мовлення, розуміння значень слів;
-Активізую та збагачую словник;
-Формую вміння складати різні за структурою речення: від простого до складного;
-Здійснюю корекцію та розвиток граматичної будови мовлення;
-Формую вміння передавати зміст прочитаного та відповідати на запитання;
-Формую вміння описувати малюнки, виділяти головне з-поміж другорядного;
-Формую вміння роботи із деформованим текстом;
-Формую вміння складати опис використовуючи план та опорні слова і словосполучення;
-Вчу здійснювати самоконтроль над власним мовленням дитини;
-Розвиваю загальну та дрібну моторику.
Особисті вимоги до діяльності
вчителя -логопеда:
- Систематичне піклування про всебічний розвиток дитини.
- Любов до дітей і кожної окремої дитини.
- Повага до дитини, вміння бачити в кожній людині особистість.
- Віра в дитину як запорука педагогічного успіху.
- Глибоке знання дитини.
- Розуміння дитини – педагогічна емпатія.
- Бережливе ставлення до духовного світу і природи дитини.
- Вміння розвивати у дитини почуття власної гідності.
- Вміння включати дитину в коло інтересів, життя і турбот інших людей.
- Бути другом, мудрим радником дитини.
«Мова - далеко не тільки «засіб спілкування», тобто передачі «вже готових думок», як нас усіх учили в школі. Куди серйозніша її місія – бути способом народження тих думок: коли «нема мови», людині просто-напросто «нема чим думати».
Всі батьки воліють допомогти своїй дитині досягти успіхів у житті. Але зазвичай вони навіть не підозрюють. Наскільки важливим є своєчасний і повноцінний розвиток мовлення у дитини.
По перше, у зв’язку з недоліками мовлення у дитини можуть виникнути психологічні проблеми – вона починає соромитися свого мовлення, намагається менше говорити – і, як наслідок, вона стає відлюдкуватою, нетовариською.
По-друге, порушення звуковимови в дошкільному віці є першою сходинкою до проблем у навчанні в школі.
По-третє, мовлення – це один з найголовніших засобів пізнання світу, а тому погано розвинене мовлення буде перешкоджати повноцінному розвитку особистості.
Логопед – це корекційний педагог, що займається усуненням мовленнєвих вад у дітей та дорослих.
Корекційний – тому, що займається виправленням вад.
Педагог – тому, що використовує у своїй роботі педагогічні методи та прийоми.
Мовленнєві вади – дефекти звуковимови, а також темпу та плавності мовлення, загальне недорозвинення мовлення, порушення читання та письма та ін..
Коли слід звертатися до логопеда?
- Якщо у дитини на протязі перших років життя відсутнє мовлення (немає гуління, лепету, аморфних слів – ознака ураження моторної зони мовленнєвого центру головного мозку і потребує раннього втручання);
- Якщо малюк старше 1року не розуміє звернене мовлення (уражена сенсорна зона мовленнєвого центру головного мозку);
- Якщо у малюка уражений слух (навіть мінімальні порушення слуху можуть значно впливати на розвиток мовлення);
- Якщо у дитини старше 3 років немає фразового мовлення (відсутність мовлення у дітей старше 3 років веде до вторинних порушень психічного розвитку);
- Якщо дитина не іде на контакти з оточуючими людьми (особливості психічного розвитку потребують корекції у ранньому віці);
- Якщо у дитини є порушення темпо-ритмічної сторони мовлення – запинки, прискорений або уповільнений темп мовлення;
- Якщо є дефекти звуковимови у дитини старше 5 років (порушення звуковимови перешкоджають повноцінному оволодіванню читанням та письмом у школі);
- Якщо молодший школяр припускається нетипових помилок при читанні та письмі.