Заклад дошкільної освіти (ясла-садок комбінованого типу) «Сонечко» Визирської сільської ради
.

Звіт керівника Тетяни КАРНАУШЕНКО за 2022/2023

 

ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 (ЯСЛА – САДОК  КОМБІНОВАНОГО ТИПУ)

« СОНЕЧКО» ВИЗИРСЬКОЇ  СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

67541, Україна, Одеська область, Одеський район , село Першотравневе, вулиця Учительська, будинок № 1, телефон (048-55) 9-92-03  e-mail: zdosonechko_22@ukr.net  код ЄДРПОУ26506932

 

З В І Т

ДИРЕКТОРА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК КОМБІНОВАНОГО ТИПУ) «СОНЕЧКО»

ЗА  ПІДСУМКАМИ РОБОТИ ЗА 2022/2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

      Даний звіт складено відповідно до Наказу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», який запроваджено з 5:30 ранку 24.02.2022, Закону України № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15 березня 2022 року, статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11 липня 2001р. №2628-ІІІ (із змінами), Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 12 березня 2003р. № 305 (із змінами), наказу Міністерства освіти і науки України «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх, та професійно-технічних навчальних закладів», від 28 січня 2005р. № 55, Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005р. № 178 директор дошкільного закладу має звітувати про свою діяльність перед педагогічним колективом, батьківським комітетом, радою та громадськістю.

Мета звітування:

Подальше утвердження відкритої та прозорої демократичної державно – громадської системи управління дошкільним навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора.

 Відповідно до пункту 3 Примірного положення завданнями звітування є:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління дошкільним навчальним закладом.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління дошкільним навчальним закладом.

 

Я, Карнаушенко Тетяна Михайлівна, директор  закладу дошкільної освіти (ясел-садок  комбінованого типу) «Сонечко», освіта повна вища педагогічна, педагогічний стаж 40 років , звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2022/2023 навчальний рік.

1. Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу

Заклад дошкільної освіти  (ясла-садок комбінованого типу) «Сонечко» Визирської сільської ради Одеського району Одеської області здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України, зокрема: Конституції України, Законів України «Про освіту» від 05.09.2017 року № 2145-VIII, «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 року № 2628-III (із змінами), Положення про заклад дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 року № 305 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 № 86), Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.04 2019 № 530 (із змінами), листів МОН України «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році» від 27.07.2022 № 1/8504-22, «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 № 1/3845-22, «Про методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти» від 25.04.2022 № 1/4428-22, «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році» від 06.09.2022 № 1/10258-22, постанови Головного державного санітарного лікаря України від 06.09.2021 №10 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID 19)» та інших розпорядчих документів, з метою сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на успішну реалізацію завдань та забезпечення належних умов для здобуття дошкільної освіти дітьми раннього та дошкільного віку, Статут ЗДО  відповідає Положенню про заклад дошкільної освіти та чинному законодавству. Складений відповідно до вимог, враховує всі сфери діяльності закладу. Заклад дошкільної освіти (ясла-садок комбінованого типу) «Сонечко» Визирської сільської ради Одеського району Одеської області визначений як юридична особа.

Заклад дошкільної освіти «Сонечко» – це заклад комбінованого типу.

Розпочав функціонування з 1979 року.

Заклад підпорядкований відділу освіти, молоді та спорту Визирської сільської ради.

 Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 10,5 годин: з 7.30 до 18.00 .

Головною метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

Діяльність керівника закладу  дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

ЗДО має типове приміщення.

За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 280 місць для дітей віком від 2-х  до 6 років.

В 2022/2023 навчальному році в закладі функціонувало 8 груп, зокрема: 

- 1 група  дітей раннього віку;

- 2 групи  дітей молодшого дошкільного віку;

- 2 групи  дітей середнього дошкільного віку, з них – 1 інклюзивна;

- 3 групи  дітей старшого дошкільного віку, з них - 2 інклюзивні.

В 2022/2023 році організовано роботу різновікової чергової групи короткотривалого перебування (4 год).

Мережа груп закладу дошкільної освіти повністю відповідає меті, завданням, специфіці установи.

У 2022 році ЗДО прийняв 2 групи дітей:1 група раннього віку, 1 молодша група  загальною кількістю 35 дітей. У 2023 році до ЗЗСО  підуть 43 випускники ЗДО.

Станом на 1 липня 2023  року подано 33 заяви на влаштування дітей до ЗДО «Сонечко» на 2023/2024 навчальний рік.

Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається з 01 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 01 червня по 31 серпня триває оздоровчий період.

У ЗДО спілкування, навчання та ведення документації здійснюється державною мовою.

В закладі дошкільної освіти обладнано методичний кабінет, музична та спортивна зали, спортивний майданчик та ігрові ділянки. Ці приміщення оснащені, використовуються у відповідності до нормативних вимог за призначенням та раціонально. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище закладу організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. Всі групи впродовж 2022/2023 н.р. комплектувалися за віковими ознаками, відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти, з урахуванням побажань батьків.

 Всього в закладі виховується 152 дитини. Відрахування дітей із ЗДО, переведення їх з однієї вікової групи до іншої, збереження місця в закладі здійснюється відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти.

Дошкільнят, які тривалий час не відвідують заклад дошкільної освіти без поважних причин немає. Середньорічне відвідування вихованців не виходить за межі граничної наповнюваності груп.

З метою прогнозування перспективної мережі ЗДО працівниками щорічно проводиться облік дітей закріпленого мікрорайону. На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», керуючись листами МОН України «Про організацію роботи з 5-річними дітьми» від 27.09.2010 № 1-9/666 та «Про організацію роботи з 5-річними дітьми» від 07.05.2007 № 1/9-26, педагогами закладу проведено обстеження мікрорайону на наявність 5-річних дітей, які не охоплені дошкільною освітою. В закладі створена база даних дітей 5-річного віку закріпленого мікрорайону. Стан охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою на 01.09.2022  року по мікрорайону, закріпленому за ЗДО  склав 100 %.

2. Кадрове забезпечення

Визначальним чинником, від якого залежить якість і кінцевий результат будь-якого закладу освіти є його кадрове забезпечення. Наш заклад забезпечений педагогічними кадрами і технічним персоналом майже повністю і в якісному складі.  Всього працівників в закладі дошкільної освіти – 41. З них педагогів – 16, медичних працівників – 1, технічних працівників – 24.

Освітній процес у ЗДО «Сонечко» забезпечують 16 кваліфікованих спеціалістів: директор та вихователь-методист,   керівник музичний, 1 керівник гуртка та 12 вихователів. 65 % мають вищу педагогічну освіту, 30% - середню спеціальну освіту.

З них :

· вищу кваліфікаційну категорію – 2 педагоги

· першу кваліфікаційну категорію – 4 педагоги

· другу кваліфікаційну категорію – 6 педагогів

кваліфікаційну категорію «спеціаліст» – 4 педагоги

Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є атестація працівників. За період 2022/2023 навчального року атестовані 6  педагогів:

Колесник В. В. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст 1 категорії;

Житник Я.І. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст 1 категорії;

Пінонік А.О. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст 2 категорії;

Моргун П.М. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст 2 категорії;

Михальченко Л.І. встановлено 11тарифний розряд;

Качур В.І. відповідає раніше встановленому 9 тарифному розряду.

Адміністрацією закладу достатня увага приділяється організації проведення атестації педагогічних працівників. Дотримуються вимоги Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Складено перспективний план атестації педагогічних працівників на 2020/2025 роки, накази.

Адміністрацією та членами атестаційної комісії відвідувалися навчальні заняття, вивчалася система роботи педагогів, творчі звіти педагогів заслуховувалися на засіданні педагогічної ради. У наявності є всі необхідні документи та матеріали з вивчення професійного рівня педагогів, що атестувалися (анкетування, результати спостережень за педагогічною діяльністю, узагальнення досвіду, творчі звіти педагогів, протоколи засідань атестаційної комісії).

Під час засідань педагогічної ради, атестаційної комісії було заслухано звіти педагогічних працівників, що атестувалися, розглянуто і дано оцінку їх роботи в міжатестаційний період.

Важливим напрямком підвищення професійного рівня педагогів є курсова перепідготовка. В 2022/2023 навчальному році курсову перепідготовку пройшли всі педагоги закладу при КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» в режимі оnline та offline, без відриву та відривом від виробництва.

 За період роботи, впродовж року, педагоги закладу стали учасниками Всеукраїнських заходів: онлайн-семінарів, вебінарів, тренінгів та майстер-класів, додали академічні години до міжатестаційного періоду та збагатили цікавими знаннями свій професійний педагогічний досвід.

Працівники ЗДО отримують матеріальні заохочення (премії) при наявності економії фонду заробітної плати.  Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи.

3. Персональний внесок керівника у підвищення рівня організації освітнього поцесу в закладі

Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей. Моя діяльність як керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО. Пріоритетними завданнями в підготовці до 2022/2023 навчального року були визначені такі, які стосувалися створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності. З урахуванням дії правового режиму воєнного стану, враховуючи вимоги щодо можливості функціонування закладу дошкільної освіти в очному форматі лише за наявності укриття, було узгоджене з відділом освіти, молоді та спорту Визирської сільської ради прийняття рішення в негайному облаштуванні захисної споруди в підвальному приміщенні окремої будівлі подвійного призначення на території закладу. Вдалося досягти позитивних результатів у вирішенні найактуальнішого питання шляхом налагодження тісної комунікації, встановлення співпраці та партнерства між відділом освіти, працівниками закладу та батьками наших вихованців. Доцільно зазначити, що всі сторони партнерства усвідомлювали свою відповідальність за результати співпраці та активно долучилися до роботи. В процесі облаштування укриття я керувалася рекомендаціями щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти (лист ДСНС України від 14.06.2022 №03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»). На сьогоднішній день найпростіше укриття нашого закладу дошкільної освіти відповідає таким вимогам:

  • розташоване в підвальному приміщенні окремої будівлі загальною площею 51,8кв.м;
  • має в наявності один вихід;
  • в наявності електроживлення;
  • присутні ємності із запсами питної та технічної води;
  • облаштовано місця для сидіння (лежання) – лавками, стільцями, ліжками, столиками;
  • забезпечено первинними засобами пожежогасіння, альтернативним освітленням (ручний ліхтар світлодіодний), засобами надання медичної допомоги. Крім того, облаштування внутрішнього простору приміщення укриття містить ігровий осередок, частково обладнання для організації освітнього процесу (дидактичні, настільно-друковані ігри, матеріали для творчості вихованців тощо). Пріоритетним є також питання по створенню умов для виховання та навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти. Впродовж поточного навчального року проводилась робота з покращення рівня підтримки дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу дошкільної освіти. Співпраця з ІРЦ поступово вирішує питання системного кваліфікованого психолого-педагогічного супроводу вихованців з особливими освітніми потребами через надання корекційно-розвиткових послуг фахівцями Центру.З метою покращення умов для дітей з ООП в закладі надано рівний доступ дітям з ООП в інклюзивному освітньому середовищі.

4. Організація навчально-виховної роботи

 

    Заклад дошкільної освіти здійснює освітню діяльність відповідно до Законів України  «Про освіту»,  «Про дошкільну освіту», «Про охорону праці», «Про дитяче харчування», Положення про заклад дошкільної освіти, Статуту ЗДО, Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), санітарного Регламенту. Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту в ЗДО «Сонечко» у 2022/2023 навчальному році визначався освітньою програмою «Українське дошкілля» (нова редакція). Поряд з тим ЗДО використовує інноваційні технології: розвивальні ігри, технологію Н. Гавриш, дослідницько – пошукову діяльність.

Педігогічний колектив закладу продовжував реалізувати завдання Базового компоненту дошкільної освіти, втілювати в практику оптимальні форми і методи роботи по розвитку особистості дитини, її нахилів та здібностей, життєво важливих умінь і навичок, формуванню компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

Протягом року, з метою підвищення професійної майстерності педагоги займалися самоосвітою за індивідуальними планами. Вивчення науково-методичної літератури надало змогу педагогам підвищити свої теоретичні знання.

Була створена творча група, до складу якої ввійшли такі педагоги:

1. Будігай А. В.

2. Новіткевич К. В.

3. Карпенко Н. А.

4. Данелишена Н. А.

5. Головко Л.В.

    В організації освітньої роботи з дітьми усіх груп вихователі використовували блочно-тематичне планування освітнього процесу. Розклад організованої освітньої діяльності відповідав вимогам гранично допустимого навчального навантаження на дитину.

    Відповідно до річного плану роботи ЗДО протягом року проводилась ретельна робота з охорони життя та здоров’я дітей, та запобігання дитячого травмування. Ці питання знаходяться на постійному контролі адміністрації дошкільного закладу, обговорюються на педагогічних радах, виробничих нарадах, батьківських зборах. Постійно оновлювалася інформація в батьківських куточках щодо попередження різних видів травмування дітей, проводилися  різноманітні форми роботи з дітьми, заняття. Бесіди, дидактичні ігри за допомогою яких у дітей формувались уявлення про можливі небезпечні ситуації, відпрацьовувались стереотипи поведінки в умовах загрози та виникнення небезпечних ситуацій.

    Велику увагу протягом навчального року колектив закладу приділив формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей.У кожній групі наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

    У всіх вікових групах предметно-ігрове середовище організується так, щоб кожна дитина мала можливість займатись улюбленою справою. Розміщення матеріалу згідно з осередками дозволяє дітям об'єднуватися в підгрупи за інтересами. Дошкільнята мають можливість реалізувати свої знання про оточуючий світ у різноманітних іграх, самостійно обираючи те, що їм для цього потрібне.

    У закладі проводилися виставки дитячих робіт, фотовиставки відповідно до річного плану роботи, а саме:  «Осінні фантазії», «Зимова казка», «Писанкове дерево перемоги», «Мій домашній улюбленець», «Годівничка для птахів», «Дорожня абетка», «Вишивана Україна», «Український сувенір»  в яких  брали участь всі групи ЗДО.

Відповідно до річного плану роботи закладу у всіх вікових групах були проведені тематичні дні і тижні.

    У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності був проведений «Тиждень толерантності». Протягом тижня здобувачі освіти та педагогічний колектив брали активну участь в різних заходах, які змінювали один одного. Це заняття в ясельній групі «Вчимося доброти у сонечка», створення колажу «Квітка толерантності», «Дерево дружби» вихованцями дошкільних груп, слухання пісень про дружбу, добро, перегляд мультфільмів про дружбу, доброту.

    До Всесвітнього дня води педагоги нашого закладу за допомогою  пізнавальних дослідів, дидактичних ігор, мультфільмів, відео – фільмів надали дітям інформацію про надзвичайну важливість водних ресурсів для людей і оточуючого середовища, розповіли  про важливість збереження й ощадливого використання води, нагадали про  бережливе ставлення до природних ресурсів.

    До Всесвітнього тижня грошей були проведені заходи на яких вихованці дізналися про базові фінансові та соціальні поняття, збагатили словничок новими економічними термінами, граючи в сюжетно-рольові ігри розширили уявлення про гроші, їх цінність, можливості використання, сформували відповідальне ставлення до ігрового партнерства і рольових способів поведінки.

    До Міжнародного дня спорту  в нашому закладі пройшов «мінівеломарафон», було організовано спортивне свято  та проведені онлайн і офлайн заняття метою яких було закріпити уявлення дітей про здоров`я людини, виробляти навички здорового способу життя та розвивати бажання  займатися спортом.

      Вихователі нашого закладу разом з дітьми до Міжнародного дня дитячої книги створили власну виставку з улюблених книжок, виготовили власноруч для них закладки також діти ознайомилися з історією створення книжок і виготовили свої книжечки, закріпили правила поводження з книгою.

     Педагогами нашого закладу були проведені театралізовані вистави для дітей:

  •  до Тижня знань безпеки дитини «Півник та двоє неслухняних мишенят»;
  • До Міжнародного дня лялькаря «Як маленький Гриць рятував Україну».

   Атмосфера творчості і радість від лялькового театру дала можливість використати вистави в цілях різностороннього виховання і розвитку дітей.

    Впродовж 2022/2023 навчального року в нашому закладі створено  інклюзивні групи: старші групи «Дзвіночки», «Капітошка», середня група «Віночок». Для кожного з вихованців з ООП розроблено свою індивідуальну програму розвитку, на підставі висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку та рекомендацій ІРЦ, а також індивідуальний навчальний план (за  потреби). Кожні три місяці відбувається корекція навчального плану, відповідно до динаміки розвитку вихованців з ООП. Окремої ресурсної кімнати немає. Є в групах місце для усамітнення, розвивальні ігри, навчальні матеріали тощо.

   Командою педагогічного супроводу інклюзивної освіти розроблено відповідну правову та методичну документацію, створено належні умови для розвитку та перебування дітей з особливими освітніми  потребами в дошкільному закладі. Напрацьовано відповідне дидактичне наповнення для корекційно-розвивальної роботи з такими дітьми. Проведено відповідну роботу з педагогами інклюзивних груп: тренінги, семінари-практикуми. Поповнено розвивально - корекційне середовище дидактичними матеріалами, іграми, посібниками.

Усі вихованці з ООП залучаються до всіх форм роботи в закладі, беруть активну участь у розвагах та святах. Активно проводиться індивідуальна робота з кожним із вихованців орієнтовно до їх потреб, а саме: соціалізація, розвиток комунікативних навичок, розвиток звуковимови та зв’язного мовлення, розвиток дрібної та загальної моторики, удосконалення навичок самообслуговування тощо.

5. Медичне обслуговування дітей

В закладі створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно-оздоровчої роботи. Медична й профілактично-оздоровча робота здійснюється відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти. З метою пропагування здорового способу життя в дошкільному закладі з дітьми та батьками проводиться санітарно-просвітницька робота. На постійному контролі у адміністрації ЗДО знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов утримання дітей.

6.  Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм

Згідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», заклад дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя. Робота нашої установи в цьому напрямку здійснюється через створення умов для безпечного перебування дітей в закладі, нешкідливого утримання дошкільнят, організацію догляду за дітьми, роботу з колективом по охороні праці та безпеці життєдіяльності, організацію освітнього процесу з дітьми з питань охорони життя і безпеки життєдіяльності. З метою забезпечення добробуту та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в приміщеннях та на території закладу дошкільної освіти, створення безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), безпечних умов праці працівників, оперативного вирішення питань виробничої діяльності впродовж дня. Кожен працівник проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей в закладі дошкільної освіти, про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників. На виконання Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, з метою належного забезпечення пожежної і техногенної безпеки у ЗДО затверджено План профілактичної та інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо попередження виникнення пожеж та надзвичайних ситуацій, загибелі і травмування людей на них; розроблено та затверджено План першочергових заходів по забезпеченню протипожежного захисту. В наявності плани евакуації на випадок пожежі поверхів №1 та №2. Належно оформлені куточок з безпеки життєдіяльності та протипожежний щит, своєчасно проводиться технічний огляд вогнегасників. Реагування та виконання приписів Одеського РУ ГУ ДСНС України в Одеській області в закладі здійснюється своєчасно, недоліки усунено частково; невиконаними залишились питання, які потребують значних фінансових витрат. Заклад дошкільної освіти обладнаний пожежною сигналізацією та системою оповіщення закладу на випадок можливої пожежі «Увага всім! Пожежа!», справні всі пожежні датчики. Між відділом освіти, молоді та спорту Визирської сільської ради з ПП «Спецпожсервіс» укладено договір на технічне обслуговування. Керуючись листом МОН України «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 № 1/3845-22, з метою створення та гарантування безпечних умов перебування здобувачів освіти, працівників в приміщеннях закладу дошкільної освіти під час оповіщення про повітряну тривогу, розроблено та затверджено Алгоритм дій учасників освітнього процесу при отриманні сигналів оповіщення ЦЗ «Увага всім», «Повітряна тривога». В 2022 році в закладі дошкільної освіти встановлено тривожну кнопку – складову частини системи безпеки, яка задіюється в екстрених випадках. При установці КТС було укладено договір на обслуговування з Управлінням поліції охорони в Одеській області та розроблено інструкцію, що описує особливості використання кнопки. Крім того, в закладі розроблені та затверджені інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт, інструкції по дотриманню працівниками безпеки діяльності під час організації освітнього процесу, посадові та робочі інструкції для всіх категорій працівників. Традиційно в жовтні та квітні проходять Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності, метою яких є поліпшення якості освітнього процесу з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, пропаганда здорового та безпечного способу життя серед вихованців та батьків, вироблення у дітей умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров'я під час надзвичайних ситуацій. В рамках проведення Тижнів безпеки працівники ЗДО та вихованці окрім теоретичних знань отримують важливі практичні навички з порятунку власного життя та допомоги оточуючим, закріплюють правила реагування у разі виникнення надзвичайної ситуації. Також педагоги проводять онлайнпросвітницьку роботу з батьками з формування активної позиції дитини щодо власної безпеки. Згідно Закону України «Про охорону праці», систематично з працівниками проводилися вступні, первинні та повторні, цільові інструктажі з питань охорони праці, пожежної безпеки, які реєструвалися у відповідних журналах за підписами інструктуючого та інструктованого, видавалися накази щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників та дітей. З метою реалізації прав працівників на безпечні і нешкідливі умови праці, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах, в 2023 році проведено атестацію робочих місць. За результатами атестації робочих місць за умовами праці у закладі дошкільної освіти для окремих категорій працівників, зокрема: кухаря, підсобного робітника, машиніста із прання та ремонту спецодягу (білизни), визначені права на пільги та компенсації, передбачені чинним законодавством. Порядок діяльності закладу дошкільної освіти визначений Правилами внутрішнього розпорядку. Налагоджена тісна співпраця адміністрації закладу з профспілковим комітетом. Графіки роботи працівників закладу, графіки щорічних основних та додаткових відпусток працівників, попереднє тижневе навантаження педагогів обов’язково попередньо погоджується з ПК ЗДО. В закладі дошкільної освіти дотримуються вимог щодо забезпечення прав дитини. В закладі дошкільної освіти проводиться робота з вирішення проблем соціального захисту вихованців. В 2022/2023 навчальному році в нашому закладі виховуються 25 дітей з багатодітних родин, 3 дитини ВПО з тимчасово окупованих територій України, 5 дітей, батьки яких є учасниками АТО, 3 дітей з ООП, одна дитина з інвалідністю.

Адміністрацією ЗДО розроблені певні заходи, а саме:

- надається методична і консультативна допомога сім'ям, забезпечується процес включення батьків у роботу з виховання, навчання та адаптації дитини;

-     створено соціальний паспорт родин пільгових категорій.

7. Організація харчування

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 « Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» зі змінами від 28.07. 2021 № 786; Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах ( наказ МОН та МОЗ № 298/227 від 17.04.2006)

Оснащення матеріально-технічної бази з організації харчування забезпечує оптимальні умови для прийому, зберігання, обробки і приготування продуктів харчування.

Але на превеликий жаль через змішану форму навчання організувати харчування  для дітей в ЗДО було неможливим.

8. Управлінська діяльність директора ЗДО

Директор ЗДО підпорядковується безпосередньо начальнику відділу освіти Визирської сільської ради.  У своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника, наказами управління освіти і науки, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором. Безпосереднє керівництво здійснює відділ освіти, молоді та спорту Визирської сільської ради. Управлінські рішення та дії керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань:

1.Створити належні умови для отримання дітьми якісної дошкільної освіти через компетентність і практичну готовність педагогів працювати в умовах реалізації особистісно – орієнтованої моделі дошкільної освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій з метою реалізації принципів гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в ЗДО.

2. Впроваджувати в освітню роботу, яка сприяє сталому розвитку особистості дошкільника. Формувати творчі та технічні здібності, продуктивне та критичне мислення дітей шляхом STREAM – освіти.

3. Системний підхід до формування компетентності педагогів в умовах розвитку інклюзивного середовища.

4. Програма стратегічного розвитку закладу та впровадження інклюзивної освіти в ЗДО.

Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє власний сайт, сторінка у фейсбук.

9. РОБОТА ПО ЗМІЦНЕННЮ МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ЗДО

У 2022/2023 навчальному році всі кошти направлені на створення належних умов перебування дітей у ЗДО, дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, забезпечення оснащення освітньо-виховного процесу.

10. Організація роботи з сім’ями вихованців

Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей. Педагогічний колектив використовував для цього різні активні форми співпраці :

- батьківські збори;

- індивідуальні консультації різних спеціалістів;

- виставки робіт дітей , батьків та вихователів;

- участь батьків у підготовці та проведенні свят;

- онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер, спілкування у групах під час  військового стану.

11. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників

 

В закладі  в 2022/2023 н. р. не організовано харчування дітей.

Педагогічним колективом проводиться планомірна і систематична робота по забезпеченню безпеки життєдіяльності дітей. У річному плані роботи в розділі «Охорона життя і здоров’я дошкільників» розроблені заходи щодо попередження дитячого травматизму.

Інформація висвітлена на сайті закладу. Вихователі в вайбері для батьків вихованців розміщували цікаву інформацію з питань безпеки дитини: розвивальні мультфільми, відеозаняття, консультації онлайн, пам’ятки тощо.

Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд.

Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності.

Всі працівники мають щорічну відпустку з виплатою матеріальної допомоги  на оздоровлення.

Таким чином, річний план за 2022/2023 навчальний рік колективом ЗДО в основному виконаний, поставлені цілі досягнуті. В організації освітнього процесу на 2023/2024 навчальний рік плануємо працювати над такими завданнями:

- формувати активну життєву позицію щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей в світлі вимог нової редакції Базового компонента дошкільної освіти;

 - продовжувати роботу з формування в дітей стилю повсякденного життя, що відповідає потребам сталого розвитку людства, шляхом створення розвивального середовища, впровадження інноваційних технологій, альтернативних методик;

- формувати основи патріотичного виховання дітей під час різних видів діяльності.

 

Директор ЗДО  «Сонечко»                                                                     Тетяна КАРНАУШЕНКО

                                            

 

 

 

Логін: *

Пароль: *