10 кроків успішної адаптації дитини до умов закладу дошкільноі освіти
Перші кроки у закладі дошкільної освіти для більшості малюків пов’язані з недитячими переживаннями, а іноді — з глибокими психологічними травмами. Питання входження дитини в нову ситуацію життєдіяльності завжди гостре не лише для неї, а й для її батьків та працівників дитсадка. Проте саме від дорослих залежить ступінь загострення дитячих переживань і труднощів, які відчуватиме дитина в процесі звикання до нових умов.
Щоб полегшити адаптацію дітей, заклад дошкільної освіти спрямовує свою роботу у трьох напрямах:
конструктивна взаємодія з батьками майбутніх вихованців
підвищення фахової майстерності педагогів
забезпечення психолого-педагогічного супроводу дитини-новачка.
Керівництво закладу, піклуючись про адаптацію дітей-новачків до умов дитсадка, забезпечує:
ретельний добір педагогів для роботи в групах новачків
попереднє ознайомлення батьків з умовами діяльності закладу
поступове наповнення груп
гнучкий режим перебування дітей у закладі на початковому етапі адаптації з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей
збереження протягом перших двох-трьох тижнів звичок малюків
наявність «домашніх» речей дітей у груповому приміщенні
інформування батьків про особливості адаптації кожної дитини та отримання зворотної інформації від батьків щодо поведінки дітей удома.
Більше про адаптацію дошкільнят — у пораднику «Як створити внутрішню систему забезпечення якості» ( https://bit.ly/3WIuj0b). Порадник розроблено у межах державно-приватного партнерства між Державною службою якості освіти, ВГО "Асоціація працівників дошкільної освіти" та Цифрове видавництво Експертус